måndag 2 juni 2014

Tånga Hed

Wiiiieeeeooooo! Vad mer kan jag säga? Toppenhelg i Vårgårda på Tånga Hed. Här kommer en hög med bilder, och vi börjar med SvKTRs officiella utställning som hölls på lördagen:

 En ur Judits hejaklack. Största påhejaren var nog dock Lisa. Hon både hejade och hjälpte till med allt. Vet inte hur jag hade orkat utan henne - TACK Lisa! Att du följer med betyder mer än du kan förstå!

 Judit travade hem ytterligare en vinst i championklassen och blev även bästa tik. Med på bilden är Marie Johansson och hennes juniortik som blev tvåa bästa tik och tog certet. Grattis!

Sedan knep hon BIR:et under domaren Mark James!

Här sitter en till ur hejaklacken, nämligen lilla söta Inez. Hon var där med både husse och matte. Så roligt att träffa dem alla tre, och lagom till finalen kom mina syskonbarn med sin pappa, Tobbe, för att titta på. Var det till och med första gången Tobbe satte sin fot på en hundutställning?

I finalen var Judit både trött och väldigt varm, men som vanligt showade hon på ändå.

Det slutade med en tredje placering i BIS:et.

 Dagen efter, på söndagen, var det dags för Lhasa Apsoklubbens rasspecial. Trodde att jag knappt skulle få Judit att gå i ringen, för hon var jättetrött och låg och kisade när jag gjorde i ordning henne på bordet.


Det hela slutade ändå med ett till BIR och även ett klubbcert för domaren Ashley Reid. Vilken helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar